top of page

De baby kamer,



Een blog over mijn oriëntatie proces voor de baby kamer , de kleuren die wij kozen ,de spullen die we kochten of juist niet.



Toen wij er achter kwamen dat we ons derde kindje verwachtte besefte we ons meteen ook dat dit voor een grote verschuiving in ons overvolle huis zou zorgen.

Na een jaar dat in het teken stond van overleven na mijn burn-out en het herstellen hiervan was mijn huishouden zeg maar nogal op de laatste plaats komen te staan. Simpel weg omdat ik de energie die ik nog had nodig had om voor de kinderen te kunnen zorgen.



Het hele babykamer proces begon dan ook met discussiëren met de man des huizes.

De discussie punten :

-Wie gaat waar slapen

-Wat gaat het huis verlaten

-Wat hebben we nodig voor de baby

-En het hoofd agenda punt wat zijn elkaars wensen, want je denkt het altijd te weten maar dan is het toch weer even anders

En tot slot ons budget want dat is nogal een dingetje.



Er zijn vele combinaties de revue gepasseerd. Beginnende met het opdelen van de zolder. Dit zou betekenen dat we of Jayson en Lieke samen een kamer gingen laten delen zodat ik mijn zakelijke ruimte zou behouden maar beiden vonden we het 2 kinderen op 1 kamer slapen geen voorkeur nummer 1. Dus zou de zolder dan verdeeld worden met 2 kleine kamertjes ook geen ideale optie want de ruimte die overblijft is te klein om echt functioneel te blijven.


Mijn schoonmoeder kwam met een goede creatieve oplossing van een soort hoogslaper systeem waarmee je de kamers in het midden opsplitst en dan een lage tussenmuur er tussen zodat de ruimte niet geheel dicht hoeft. Maar dan blijven we op het punt dat ze elkaar kunnen blijven lastig vallen en dat de ruimte erg klein word.


Dus toen Laura kwam en zei weetje wat je kan doen. Je maakt een soort kast onder het raam waar de zakelijke spullen kunnen en gebruikt de inloopkast op zolder en de cv kast voor de voorraden dan heb je voor ieder kind een grote ruimte en een eigen kamer zijn je spullen allemaal uit het zicht opgeborgen en ben je op die manier geholpen.

Top idee maar om dit project uit te voeren moeten we wel flink gaan schuiven want eerst moet de zolder leeg en uitgezocht. En dan alles een verdieping naar beneden zodat de kamer van Jayson klaar gemaakt kan worden om vervolgens al zijn spullen en de spullen die achter het schot komen weer naar boven te doen.


Laura bood aan om mij te gaan helpen en met een aantal dagen flink de schouders er onderzetten en heel heel veel spierpijn was al gouw de zolder ruim om op te knappen. Samen hebben we de zolder geschilderd de kast bouwen stellen we nog even uit.

Want met een kast die als een soort tussen wand functioneert is het voorlopig ook netjes.

Jayson heeft nu een hele grote fijne slaapkamer. Waar hij met zijn trein kan spelen.


Toen moesten we beneden aan het schuiven en herindelen want er moet straks een box kunnen staan en de computer van PJ moet naar de woonkamer. Een deel van de zakelijke spullen zal in de woonkamer moeten staan tot de voorraad slinkt maar niet zo dat het lijkt of mijn woonkamer een wolplaza is geworden. Al is dit meestal wel het geval.


Na enig gemopper op elkaar vonden we ook hiervoor de oplossing. En het staat nu beter dan ooit ! Wie had dat kunnen denken


Toen kwam het project waar alles mee begon een fijn plekje maken voor de baby.

Aangezien we alle babykamer meubels hadden weggegeven of uitgeleend. Moesten we weer opnieuw beginnen al gouw belde mijn schoonzus dat zij nog een prima babykamer voor ons ter overname hadden staan super zo zijn wij geholpen.

Onze uitgeleende wieg komt weer terug naar ons. En steeds meer vrienden en kennissen om ons heen bellen op met kan je dit nog gebruiken of dat. Dus de spullen voor de babykamer waren snel geregeld.


Smaak verschil

Alleen er is een klein probleem hier in huis en dat heet smaak verschil.

Pieter-Jan en ik zijn het namelijk als het gaat over kleuren en spullen NOOIT met elkaar eens. En als het gaat om ons huis moeten wij dan ook altijd een middenweg vinden. Vaak word dit eerst een heftige discussie die weken tussen ons in blijft staan maar daar heb ik wat betreft styling helemaal geen zin in want ik vind dat hij dat aan mij moet overlaten. Tja ik blijf een vrouw dus ik wil nou eenmaal mijn gelijk hebben.



Deze keer ben ik eerst voor onderzoek gaan doen ik maakte een lijstje lees hieronder:


-Vragen aan PJ wat hij in gedachten heeft

-Pinterest onderzoeken op ideeën en deze opslaan

-Kleuren bekijken bij de bouwmarkt en aan PJ laten zien

-Mijn ideeën proberen samen te voegen met PJ zijn ideeën


Zo kwam ik al gouw op de volgende resultaten :


-PJ wilt het liefst 1 gekleurde muur of alles wit

-PJ vind een muursticker of een muurschildering een leuk idee

-PJ wilt geen rondjes op de muur geschilderd hebben

-PJ wilt geen groen tinten -Ghislaine wel

-PJ wilt paarse tinten ergens -Ghislaine niet

-PJ wilt graag inspraak hebben in wat er gekocht word voor de baby

-PJ vind de baby kamer die we van Roland en Jade kunnen overnemen mooi


Via Pinterest vind ik een idee met ijsbergen PJ weet dat ik dit mooi vind maar twijfelt of dit een goed idee is.

Ik ga verder zoeken en vind een hele gave muur met 3 vlakken met daarop gouden stickers en zeg meteen dit wil ik voor Lieke en voor de baby in neutrale kleuren dus toen ik dit aan PJ liet zien vond hij dat ook wel leuk er uit zien.


Ik ga naar de bouwmarkt om te kijken welke kleuren er geschikt zijn en komt met verschillende kleur opties terug.



Ik laat PJ een aantal combinaties zien waar ik uit had gekozen. Een kleur combinatie vind Pieter-Jan wel mooi en we gaan samen naar de winkel om te kijken. Eenmaal daar besluiten we toch nog een kleur om te wisselen. Gezamenlijk kiezen we voor het merk Rust-Oleum Chalky Finisch in de kleuren Woestijn Rood, Macron en Kiezel.

Het fijne van deze kleuren is dat ik ze ook voor Lieke kan gebruiken en daar alleen gouden accenten wil toevoegen dus voor 2 kamers ben ik met 3 potten verf klaar.

We hadden nog een aantal cadeau bonnen van karwei dus waren we aan het eind van de rit €25 kwijt voor de verf en Laura had nog een pot wit staan die we konden gebruiken om alles te herstellen naar neutrale kleuren.






Laura en ik begonnen enthousiast met schilderen (zoals op de foto te zien is)maar we kwamen er al gouw achter dat we met 1 laagje wit op die hevig groene muur niet toe zouden kunnen. 5 lagen verder en een hele boel lol was de muur eindelijk wit,en wij ook. Daarna begonnen we vol enthousiasme aan de vlakken op de muur ze zijn beter geworden dan we hadden durven hopen.



Toen kreeg ik het weer op mijn heupen dus bedacht ik weetje wat ik doe ik zet meteen even in mijn eentje de kledingkasten in elkaar. Ik miste alleen een flink aantal schroeven ik had weer half geluisterd naar Pieter-Jan dus ik had een paar zakjes over het hoofd gezien.

Toen ik de kids op ging halen bij mijn schoonmoeder vertelde ik dat ik het zo gek vond dat er maar zo weinig schroeven waren mijn schoonvader bood aan me te helpen. Grappig wel is dat mijn schoonvader die 5 minuten binnen was meteen aan kwam met alle zakjes schroeven. Dan voel ik me toch wel een beetje dom hoor. Maar samen met opa konden de kids heerlijk helpen met de babykamer.


En binnen 2 uur stond de hele baby kamer in elkaar en waren de rekjes opgehangen en de kleertjes in de kast gestopt.



Ik heb er zo van genoten het creatief bezig zijn met de baby kamer de hulp van de mensen om mij heen, het weer op orde komen van mijn huishouden al ben je in een huis nooit klaar en valt er altijd wel wat af te maken.


Ik ben iedereen bedankt voor de goede hulp





bottom of page